Jestem bardzo młodym użytkownikiem Octavi (jest to mój pierwszy samochód i posiadam go 2 dni) kupionej z drugiej ręki. I dziś nastąpił problem. Jadę przez Warszawę, pada deszcz i nagle samochód gaśnie, pojawia się ikona akumulatora. Przekręcam kluczyk na zero i próbuje odpalić drugi raz. Słyszę jak kręci ale, nic. Nie odpala tylko ikonka akumulatora się świeci. Podczas 10km trasy po mokrych kałużach zdarzyło mi się 3 razy że musiała startować z pychu.
Podpowiecie co robić? Czy dam radę sam coś z tym zrobić czy koniecznie mechanik/elektryk?
Jeżeli ta druga opcja to może znacie kogoś odpowiedniego na Pradze północ,południe, Wawer lub Rembertów i okolice? Kto by to zrobił stosunkowo nie drogo ale solidnie. Na trasie usłyszałem że to może być problem z
a) przewodami wysokiego napięcia
b) akumulatorem
c) świecami
Ja się bardzo mało znam i naprawdę nie wiem co robić. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela ale ten powiedział że mu nigdy nic takiego się nie zdarzyło. Wczoraj też zrobiłem nią 130 km i wszystko było ok. To chyba wina deszczu i kałuż na drodze.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Tomek
WT 45581Ciemnozielona Skoda Octvia I Sprzedana WT 514** Srebrny VW Sharan
Bo zapomniałem dodać chyba ważnego. Gasł mi jak przejeżdżałem w miarę wolno przez wielkie jezioro wody, lub musiałem się zatrzymać/mocno zwolnić przed światłami a tam było jezioro.
Aku jest OK, przed chwilą wychodziłem na dwór sprawdzić. A teraz jeździłem z 15 minut po suchym (nawierzchniowo) parkingu i wszystko grało,
Co do silnika to mam 1.6 75km z końca 97r nie wiem czy dobrze wybrałem z listy (zielony jestem )
WT 45581Ciemnozielona Skoda Octvia I Sprzedana WT 514** Srebrny VW Sharan
Stawiałbym na wodę.W 1,6 osłona pod silnikiem jest mała,lub u Ciebie wcale nie ma i chlapie na silnik.
Zajrzyj do rozdzielacza zapłonu,wytrzyj wnętrze,sprawdź przewody wysokiego napięcia.Może na przewodach przy rozdzielaczu nie ma kapturków?
Po nocy stania na dworze też miał problem odpalić. Później cała drogę unikałem wody jak ognia ale była jedna kałuża (jezioro) której już nie udało się ominąć i byłem zmuszony przejechać. Przejechałem naprawdę wolno i zgasł . Jednak znalazłem metodę aby odpalić ją bez pchania. Tzn czekam 5minut i kręcę jak nic to jeszcze 5 minut i rusza.
WT 45581Ciemnozielona Skoda Octvia I Sprzedana WT 514** Srebrny VW Sharan
Sprawdź cewke miałem taki sam problem z pół roku temu. Po jeździe po kałużach (naprawde dużych) auto rano nie chciało odpalić, podobno przy tych silnikach tak jest
jesli bedzie cewka to auto nie odpalina pych moze sie przegrzewac ale wtedy auto odpala po ostygnieciu obawiam sie ze masz problem z elektrykom a moze z przekaznikem 109
to co mowisz to trzeba sprawdzic w czasie usterki czego nie ma iskry paliwa inpulsu do cewki wtedy mozna wykluczyc wiele
Napewno nie przewody wysokiego nap.
[ Dodano: Nie 21 Lut, 10 13:19 ]
Jeszcze jedno jak nie pali to podczas krecenia obrotomierz silnika drga czy nie musisz podac wiecej danych co sie dzieje
Jeszcze jedno jak nie pali to podczas krecenia obrotomierz silnika drga czy nie musisz podac wiecej danych co sie dzieje
Nie w tym momęcie nie drga.
[ Dodano: Sro 24 Lut, 10 23:15 ]
Coś nowego się dzieje. Dziś stał cały dzień na odkrytym parkingu pod pracą, a warszawie był dość wilgotny dzień i na wieczór po 22 nie mogłem odpalić. Dopiero ruszył z pychu. A rano po całej zimnej nocy też na odkrytym postoju ruszył za pierwszym razem.
A i jeszcze po kilku razach próby z kluczyka jak wystartował z kluczyka czuć był benzyne w samochodzie (może mało ważne ale chcę jak najwięcej szczegółów podać)
WT 45581Ciemnozielona Skoda Octvia I Sprzedana WT 514** Srebrny VW Sharan
dzieki,
i rozumiem ze jesli ona ma choc delikatnie peknieta obudowe to jest wadliwa, bo od jakiegos czasu mam klopoty z zapalaniem a dzisiaj wogole nie zapalil, wymienilem kable WN, swiece sprawdzone dobre
jutro wrzuce jeszcze jej zdjecie(cewki
[ Dodano: Sro 01 Gru, 10 22:16 ]
a i jeszcze jedno, czy od uszkodzonej cewki moze auto gasnac w trakcje jazdy?
Komentarz